Sliten!

Det blir lite tid til blogging for tida. Eg har brukt stortsett all våken tid på flytteprosessen den siste uka. Er endelig ferdig med å vaske ned og male i den nye leiligheta. Det tok mye lenger tid enn forventa, men tida har hvertfall gått raskt mens eg holdt på. En av dagene jobba eg i 22 timer uten stans! Eg begynte med pakking heime i 10-tida, så bæring av kasser til nye leiligheta, så måtte eg vaske for å bli ferdig med det før eg kunne flytte fleire ting. Da blei plutselig klokka 12 på kvelden, og da går siste bussen heim. Er mørkeredd (har evnen til å skremme livet av meg selv viss det er mørkt) så eg fant ut at eg måtte bare bli der oppe til det blei lyst igjen, fordi eg allerede følte meg trist og ensom av å være i en tom og ukjent leilighet hele dagen. Gruer meg til å skulle være der dag ut og dag inn helt aleine… Så eg orkte ikkje å gjøre nervane enda mer frynsete ved å gå ned igjen, selv om det bare tar max 10 mintter! ;p

Eg hadde en madrass der, radio og lesestoff på iPhonen min (genial liten ting!), så eg hadde tenkt til å sove, men siden eg allikevel var der kunne eg jo vaske ferdig… og plutselig var klokka 6 om morningen. Da var det jo snart lyst igjen, så da kunne eg like godt begynne å male litt, sann at eg slapp å sove der… Vips så var klokka 8, da måtte eg bare rive meg løs og komme meg heim for å sove.

Da eg kom heim var eg derimot gira som et fly og hendene verkte og dunka av all vaskinga og malinga:( Eg har jo ikkje gjort noe særlig fysisk arbeid på snart 5 år, så det var definitivt ikkje noke sjakktrekk å holde på i 22 timer!

Kroppen var ikkje i sovemodus, dessuten måtte det jo spises kjente eg plutselig. Eg har verken kjøleskap eller mat i nye leiligheta, så maten har det med andre ord gått skikkelig dårlig med i det siste:( Merker at eg orker ikkje tenke på det heller, blir hissig bare av tanken på mat:( Spiseforstyrrelsen er selvfølgelig super happy med at det har blitt mye fysisk arbeid isteden for mat. Eg har tatt med meg middagsrester som niste nesten hver dag, men er ikkje flink til å pakke fleire måltider. Det er skummelt å ha med seg så mye mat… Dessuten har eg tenkt hver dag at det eg skal gjøre den dagen ikkje kommer til å ta så lang tid, men det har det altså gjort. Derfor har det blitt noen lettvinte løsninger, som billige rosinboller, når eg har vært sulten og sliten på butikken for å handle vaskekluter og sånt:((( Eg mister enda meir motivasjon og blir trist og lei når eg putter i meg sann søppel»mat». Eg legger fella for meg selv, og går rett i den, ved å ikkje planlegge bedre, I know!!

Anyway, dagen etter var hendene mine opphovnet og stivnet i en C-form!! Jøye, støl i fingrene liksom! Det får være måte på til utrent kropp…:/

Men i dag har eg tatt pause, selv om det er nå det spennende begynner, med å finne ut hvor alle tingene mine skal stå i den nye leiligheta. Eg har altfor masse ting!!! (eg har det med å bli VELDIG etablert etterhvert, og etter begge samlivsbruddene mine har eg bare hatt lyst å kvitte meg med ALT og leve i en koffert på ubestemt tid. Men det har eg ikkje råd til denne gangen… Dessuten har eg to pusekatter å ta meg av, og kommer sikkert til å trenge disse tingene mine igjen en gang. Forhåpentligvis…) Eg trur eg bare har flytta halvparten av tinga, og leiligheten er allerede full! Skrekk og gru! Så eg må stue alt på plass og inni skap, før der er plass til å flytte resten. Det blir litt av et puslespill å få plass til alt! Kommer til å ta tiiiid, men det er hvertfall bedre enn å vaske:)

Gratulerer med morsdagen mamma:) Eg e kjempe glad for at eg har deg! ❤ ❤ ❤

Dette innlegget ble publisert i Hverdagsliv, Spiseforstyrrelsen. Bokmerk permalenken.

2 svar til Sliten!

  1. laipai sier:

    Blir sliten av å lese hvordan du har stått på jeg..det er noe herk å flytte, men kjekt å komme seg i orden. Så jeg håper du kommer deg i orden snart, sånn at du kan senke skuldrene, og prøve å jobbe med viktigere ting.
    Hang in there my dear ❤
    Savner deg ❤

    • lipslife sier:

      Ja eg gleder meg til å lage mine egne rutiner:) Har savna deg og resten av gruppa masse denne uka! Lengta tilbake til modum innimellom, og en (tru det eller ei) ganske bekymringsfri hverdag (når eg klarte «å være her og nå»…). Klem<3

Legg igjen en kommentar

