LCHF – Smoothie

Verdens beste frokost 🙂 Denne går det mye av for tida.

(beklager elendig bilde, og at eg slukte halve glasset før eg kom på å ta bilde, men den er så god! Smoothien er egentlig lys lilla/rosa)

  • 2 egg, helst økologiske med tanke på dyra! men også pga at økologiske egg har mer omega 3. Andre egg har bl.a. for mye omega 6 i forhold til omega 3, pga «maten» hønene blir fora med. Vestlig kosthold inneholder altfor mye omega 6 fra raffinerte vegetabilske oljer i halvfabrikata. Sånt dårlig fett og for mye omega 6 i forhold til omega 3 fører til innflamasjoner i kroppen, som igjen kan bidra til utvikling av metabolsk syndrom og hjerte- og karsykdom.  Ehm, det var visst en oppskrift eg skulle skrive…
  • 50g skogsbær blanding, ca 2 ss når de er tint. Eg tiner en halv pose om gangen og har det stående i et glass i kjøleskapet, sann at det er klart når eg trenger det om morningen.
  • 80g kremfløte, ca 1 dl  + 0,5-1 dl vann.
  • 3 dråper Lemon Stevia + 2 dråper French Vanilla Stevia (kjøpt på iHerb, se Mine iHerb Favoritter  under Viktige Sider i kolonnen til høyre her på bloggen).

Så er det bare å kjøre et minutt med stavmikseren (et MÅ HA på kjøkkenet!), og nyte en deilig «milkshake».  Kjapt og godt til frokost, og holder meg mett i rundt 5 timer 🙂

Eg målte opp og rekna nøye ut hvor mye eg spiste, og hvor mye eg kunne forsyne meg av dei ulike matvarene, i begynnelsen. For å bli trygg på at eg får i meg nok (men det sier egentlig sulten i fra om, har eg funne ut), og at eg ikkje får i meg meir enn eg trenger… Eg vil jo fortsatt tilbake til trivselsvekta!

Dette innlegget ble publisert i Kosthold, Oppskrifter og merket med , , . Bokmerk permalenken.

3 svar til LCHF – Smoothie

  1. laipai sier:

    Jeg må jo bare innrømme at det ikke høres godt ut, med egg liksom..men det smaker jo som regel alltid litt bedre enn det høres ut som, haha.

Legg igjen en kommentar

