Om å handle på iHerb.

Eg ELSKER iHerb og handler mye derfra! Ikkje akkurat miljøvennlig shopping, men de flyene skal jo gå uansett…:/

Grunnen til at eg bruker iHerb så mye er at derfra får eg helsekost produkter til en brøkdel av prisen det koster i norge. Dessuten har de et mye større utvalg enn butikkene her i norge har, og de fører veldig gode produkter. Skulle gjerne ha støttet norske helsekost butikker for at de skal bli bedre, men det har eg rett og slett ikkje råd til.

Det er veldig lett og trygt å handle fra iHerb.com. Først må du registrere deg, sånn at du får en handle konto. Den første gangen du bestiller kan du oppgi koden min DOH914, da vil du få 5 dollar i rabatt på første bestillingen din. Det er nemlig sånn at iHerb bruker ikkje penger på reklame, de bruker kundene sine til å reklamere for seg, ved at de gir alle kunder en personlig kode som de kan gi videre til andre. Når nye kunder bruker koden din vil de få rabatt på den første orderen sin, mens du samler opp poeng som igjen brukes til å gi deg rabatter på ordrene dine. Genialt! Dette betyr mange fornøyde kunder og billigere varer til oss, iforhold til andre nettbutikker. Det fine er også at de tilbyr en veldig billig porto (6 dollar) på bestillingen din dersom pakken veier max 1,8 kilo 🙂

Det som er viktig å huske på  når du handler fra iHerb er at verdien på varene i hver pakke ikkje må overstige 200 kr! For dersom varene koster over 200kr må du betale toll for de. Derfor lønner det seg veldig å bestille mange små pakker isteden for en stor. Dette er ikkje noe problem siden portoen er så lav, når du også passer på at varene i en pakke ikkje veier over 1,8 kg. Du kan selvfølgelig bestille tyngre pakker, men da blir portoen en god del dyrere. Det positive med den dyrere portoen (som kan velges også om du bestiller varer som veier under 1,8kg) er at da vil du motta pakken din allerede et par dager etter bestilling + at pakken kan spores. Dersom du bruker den billigste leverings metoden (6$) tar det vanligvis rundt 10 dager før du mottar pakken.

Uansett hvilken porto du velger, er det viktigeste å huske på at varene i pakken din ikkje overstiger 200kr, da vil det uansett bli mye billigere enn å handle varene i norge! Du trenger ikkje å rekne med portoen på pakken i denne 200kr grensa, det er bare verdien på varene som må være max 200kr. Eg bruker alltid å gå inn på valutakalkulator.net og sjekke hvor mange dollar 200kr tilsvarer den dagen, før eg begynner å handle. Da veit eg alltid at eg vil slippe å betale toll for pakken min 🙂

En annen ting som er viktig å tenke på er at det ikkje er lov å bestille legemiddler, som vitaminer, fra USA. Da kan du risikere at pakken din blir stanset i tollen og returnert. HER er en god og mer utfyllende oversikt over hvordan du handler på iHerb, fra en av favoritt bloggene mine (Mjuuugly har veldig mange gode oppskrifter på sjokolade og anna sunt snop, samt gode iHerb tips!).

Det eg kjøper mest av på iHerb er ingredienser til å lage sukkerfrie snoperier som godiskuler av nøtter (oppskrifter kommer), cookies og kaker som er uten både sukker og kornprodukter (nam nam) OG selvfølgelig sjokolade, hallo hvem kan leve uten sjokolade liksom!! Men sjokolade med 50% sukker og andre uhumskheter kan eg FINT leve uten 😀

Ellers kjøper eg hudpleie/kroppspleie produktene mine på iHerb. De har et stort utvalg av GODE økologiske produkter som er uten parabener og andre skumle stoffer. Husk, at huden er kroppens største organ, og alt du smører på den trekker inni kroppen og påvirker kjemien i kroppen din! Og viktigst av alt er at produktene ikkje er testet på dyr! Slike økologiske produkter er mye billigere på iHerb enn i norge.

Happy shopping! 😀

Dette innlegget ble publisert i iHerb.com og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Om å handle på iHerb.

  1. laipai sier:

    Jeg har kun handlet atkinsbarer der. Tok en råsjanse og håpet de skulle være gode. Og damn, det var de altså. Smakte som japp, snickers og bounty. Perfect.

Legg igjen en kommentar

