Sushi <3

På fredag lagde eg, brodern og dama (hehe..:p) verdens beste sushi!

Eg spiser jo ikkje ris så isteden brukte eg nori ark, som eg smurte philadelphia ost på halve for å bruke som lim. Den andre halva av arket dynka eg i ca 1 ts riseddikk, som var tilsatt litt søtstoff (sukrin eller stevia). Dette gjorde eg for å få med sushiris smaken, og fordi at nori arket trenger litt fuktighet, ellers vil det sprekke når den rulles sammen.

På den dynka enden av norien la eg tykke biter av salma laks, avocado og et par purre strimler.

Rull sammen og server med syltet ingefær og tamari (fermentert naturlig soya saus) med wasabi. NAM!

Nytes med et glass rødvin og hyggelig selskap. 😀

Dette innlegget ble publisert i Kosthold, Oppskrifter og merket med , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Sushi <3

  1. laipai sier:

    Fy fader, jeg klarte ikke sushi jeg altså…avocadoen gjorde at jeg brakk meg…men godt du kosa deg 😀

Legg igjen en kommentar

