Tacograteng.

Eg har tatt en del bilder av det eg har spist de fire siste månedene, fordi eg tenkte at eg må dokumentere hva eg spiser når det går bra med maten. Det kan være greit å minne meg selv på hva eg har fått til, og hva som faktisk er bra for meg. Dessuten kan det være lurt å ha oversikt over, og lett tilgang til gode og trygge oppskrifter.

Tacograteng:

Steik ca 500 g kjøttdeig, krydre med 3 ts cumin, 2 ts malt koriander, 1 ts chilipowder, 1 ts paprika, 1 ts oregano, salt og pepper. Smak til om det trengs mer krydder. Cumin lager taco smaken.

Ha tacokjøttdeigen i bunnen av en ildfast form.

Hakk 1 løk og legg over kjøttdeigen. Hell en boks hakka tomater over løken, og dekk tilslutt med ost.

 

 

 

 

 

Steik gratengen i ovnen på 200 grader i ca 15-20 min, eller til osten er passe gyllen.

Server med salat og fersk koriander med balsamico eddik/dressing, og en dæsj seterrømme eller guacemole ved siden av. NAM!

Dette innlegget ble publisert i Kosthold, Oppskrifter og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Tacograteng.

  1. laipai sier:

    Jeg er blitt dårlig på middager igjen jeg altså…Lurt at du dokumenterer det som går bra 🙂

Legg igjen en kommentar

