DronningCookies

Mer fra den store bakedagen…

Kjempegode cookies som minner om besta sine dronningkaker:

100 g smør
0,5 dl sukrin + 1ss honning
1 rør vanilje stevia (usikker på hvor mange dråper det er, smak til) 
2 egg
1/3 ts salt
1 ts vanilje essens eller ekte vaniljepulver/stang
1 ts bakepulver
2,5 dl lyst mandelmel (malte mandler uten skall)
0,5 dl kokosmel
en neve eller to med rosiner
eventuelt et par ss sweet nibs som topping

 

Pisk eggene, bland inn stevia og sukrin. Smelt smøret og rør ut honningen og saltet i det, bland med eggene. Ha i vanilje, bakepulver og kokosmel, bland godt sammen. Bland i mandelmel og rosiner.

Sett deigen på bakepapir med en spiseskje. Det blir ca 10 cookies. Trykk de flate, de flyter ikkje utover. Strø eventuelt sweet nibs, eller anna mørk sjokolade i små biter, over. Den ene cookien på bildet har sweet nibs på, alltid godt med sjokolade…

Steik på 150 grader i 12-15 min. Trur eg brukte varmluft.

Viss noen skulle finne på å handle fra iHerb, så kan du bruke koden min: DOH914  Da får du 5 dollar rabatt på den første bestillingen, og eg får rabatt som eg kan bruke neste gang eg bestiller. Nice! 🙂

Dette innlegget ble publisert i iHerb.com, Oppskrifter og merket med , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

