Laila har gjort det igjen ;)

Dere MÅ bare lese de to innleggene her:

http://laipai.wordpress.com/2012/10/21/jeg-vet-hvordan-du-har-det/

http://laipai.wordpress.com/2012/10/23/det-er-jo-bare/  <– spesielt dette!

To setninger som får det til å vri og vrenge seg inni meg!! Spesielt setningen «du må jo bare…» får meg til å ville be folk om å dra seg til HELV#¤%! Knurr, det bobler nesten over bare eg tenker på det! Selv om, JA eg veit at folk sier det bare for å vise omtanke/medfølelse, eller bare for å ha noe å si, hva annet skal man si liksom? Men alikevel…det blir som en bekreftelse mitt i fleisen på at DU skjønner faktisk ingenting likevel, selv om du kanskje nettopp har gitt uttrykk for at du skjønner og du bare prøver å vise omtanke. Den siste setningen føles som å få en klem og i neste sekund et slag i trynet av den samme personen…

Eg vil ikkje skremme folk fra å snakke med meg, eg veit at det er naturlig å komme med sanne uttalelser, eg gjør det jo selv også for å vise omtanke!

Men alikevel, det er en fryktelig sår ting å høre «du må jo bare…». Eg er nemlig FULLSTENDIG klar over at eg MÅ utsette meg for ting som eg er redd for for å bli frisk. Tro meg, eg er tusen ganger mer fortvilet over meg selv for at «eg ikkje bare…»

Men heldigvis har eg begynt å godta litt at når det gjelder ting som eg har slitt med mesteparten av livet, så er det faktisk ikkje BARE BARE å gjøre det som eg egentlig BURDE gjøre… EN TING OM GANGEN og TING TAR TIIIIID!

Det går jo faktisk fremover, selv om det er i sneglefart og av og til baklengs 🙂

Haff, men skulle gjerne vært ferdig med alt det her i forigårs ja!

Dette innlegget ble publisert i Spiseforstyrrelsen. Bokmerk permalenken.

8 svar til Laila har gjort det igjen ;)

  1. he he he… huff.. veit liksom ikke om jeg skal le eller gråte… Det er så uvitende, tenker jeg, å komme med slike «du må jo bare» uttalelser… Litt… selvsentrert kanskje… ?! Man ser ikke utenfor sine egne rammer… «Ikke uttal deg om en mann før du har gått ti mil i hans sko…» Om den linken kan tas med her…
    Har skrevet om samme tematikk i et innlegg selv (antagelig mange fler), som jeg ikke har postet. (hmm.. sliter litt med akkurat den biten… 😉 )
    Takk for tips om melkeinnlegget forresten! Har lest det, og skal lese det igjen. Spennende!

    • lipslife sier:

      Ja det føles ganske fortvilende noen ganger, selv om det ikkje på noen måte er vondt ment… Det med psykisk sykdom kan man nok ikkje heilt forstå om man ikkje har opplevd det selv nei. 🙂

  2. laipai sier:

    Takk for linking kjære ❤
    KLART vi vet hva vi burde, eller hva som er naturlig, likevel er det jo vanskelig. Men du, vi får bare tenke at sneglefart er bedre enn stillstans 🙂

    • lipslife sier:

      ja, men noen ganger må det faktisk kanskje også stå stille en stund, for å hindre at ting blir FOR vanskelig og fører til at man knekker sammen igjen… Det blei hvertfall mi erfaring da skulen begynte, gosh det var stress av en anna verden (av så mange grunner)!! Men det at eg var forberedt på at det kom til å bli utenkelig vanskelig for meg, og at eg på en måte godtok at da kom det til å gå dårlig med maten, gorde at det ikkje ble ENDA vanskligere (pga dårlig samvittighet osv). Dårlig samvittighet hadde eg selvfølgelig, men eg lot meg ikkje knekke av det, fordi eg visste grunnen til at det blir sann og at eg hadde nok og stri med da, så da var det på en måte «greit» at kampen mot SF fikk vente til eg fikk tilbake kreftene igjen… om du skjønner? Og det funka 🙂 etter 5-6 uker begynte det sakte å gå bedre igjen 🙂 ❤

  3. Mummy sier:

    Sneglefart er heilt ok, skynder meg langsomt sjølv eg 😉
    God helg til begge snuppene!
    PS! Blir nok aldri melk på tanken til besta og besten igjen …… så du må finne deg annen «leverandør» ( kanskje en bonde-mann er tingen, men du finn nok ikkje han midt i tjukkaste Oslo 😉 ❤

    • lipslife sier:

      hehe, eg har tenkt tanken… men det må i såfall bli en gård som ikkje driver med dyr/mat-produksjon… trenger bare en ku og noen høner, så er eg fornøgd 😉 ❤

Legg igjen en kommentar

